sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

TAKAPIHAN KAUNOKAINEN JA KOMISTUS ♥


Rymsterin facesivusto sai tässä eilen vähän kesäisemmän lookin, mutta tiedä vaikka innostuisin vielä itse bloginkin ulkoasua muokkailemaan joku päivä... vähän kyllä himottaisi, mutta (mä en vaan voi itselleni mitään), vaikka varsinaisesti ajankohtaista se taitaa olla vasta 4.7 - silloin neitikoira nimittäin huikkaa että adios vaan ja matkustaa takaisin Helsingin suuntaan. Näillä näkymin meikäläisellä on juuri tuona päivänä parin tunnin parturisessio, eli en harmi vaan taida päästä neitiä saattamaan asemalle, mutta ehkä parempi niin. Minä varmaan itkeä pillittäisin koko reissun kuitenkin, olen just sellainen.

Eilen harjoittelin myös takapihalla tuota siskon järkkärin käyttöä, yleisön pyynnöstä, köh köh - oli niin kaunis päivä taas vaihteeksi, että koiratkin viihtyivät takapihalla melkein koko päivän. Siinähän minä sitten niitä kuvia napsin aikas monta kappaletta... Kyllä oli miehellä naurussa pitelemistä kotiin tullessaan, minä nääs menin vastaan kameran kera; "Mikä tää ohut juttu on mikä tästä lähti, kun mä painoin tästä, onks tää niinku joku muistikoritti? Miten tän niinku saa latautumaan, kun on akku loppu? Missä täs niinku on se akku?" Pelkäsin joka hetki rikkovani kapineen tavalla tai toisella, mutta niin vain sain objektiivinkin vaihdettua ilman ongelmia! Nyt vielä kun ymmärtäisin jotain niistä asetuksista, ehkä annan siskon tai jonkun muun fiksumman selittää ne mulle. Nii, että kyllä musta vielä kuvaaja tehdään... not. Täytyy myöntää, että vaikka tietyllä tavaa visuaalinen ihminen olenkin, kyllä tuo kirjoittaminen on enemmän meikäläisen juttu. En mä osaa, enkä ehdi, pohtia kuvatessa mitään hyviä kuvakulmia tai rajauksia, niitä mä pohdin ainoastaan photoshopilla leikkiessäni. Siskolla on ihan erilailla silmää tuollaisille jutuille ja mä olen edelleen sitä mieltä, että sen olisi pitänyt opiskella valokuvausta :D

Olen sanonut tämän ennenkin, varsinkin siskon ottaessa Rymystä kuvia kera auringon, ja sanon taas kerran! On mulla vaan ihan hemmetin kaunis koira. Eikä pelkästään mun mielestäni, monet ovat jopa ihan pysäyttäneet mm. lenkeillä kertoakseen tämän minulle ja saa kyllä aina hymyn huulilleni, kerta toisensa jälkeen ♥ Myös Coco on saanut kovasti kehuja, mutta enemmän niitä ropsahtelee neidille käytöksestä, vaikka kaunis on hänkin. Lomalla yhtenä päivänä pysähdyttiin lenkillä juttelemaan miehen työkaverin kanssa ja ohitsemme meni sellainen vanhempi naishenkilö rollaattorinsa kanssa. Nainen sitten pysähtyi ja oli vähän sen oloinen, kuin olisi asiaa, joten miehen pälättäessä omiaan, tervehdin vierasta reippaasti. Nainen tämän jälkeen totesi jotain siihen suuntaan kuin että on nuo teidän koirat hauskan näköisiä, kun ne juoksee siellä pihalla! Eli oletettavasti nainen asuu jossakin takapihan lähettyvillä olevista rivitaloista. Ja tuo on kyllä niin totta, on ne vaan niin hassunnäköisiä riekkuessaan! Ehkäpä nuo takapihalla ottamani kuvat välittävät teillekin sen samaisen hauskuuden, joka ainakin minua kameran takana nauratti vähän väliä... kaikkiaan tuli kuvia otettu 265 silleen puolen tunnin sisään, että joo, öö.

Pahoittelen siis jo etukäteen kuvien paljoutta (niitä taitaa olla jotain 54, eh?), ei niistä voinut valita vain muutamaa... siis mä kyllä yritin ensin, mutta luovutin lopulta. Lupaan ens kerralla yrittää kovemmin! Pakko oli laittaa noi sameat juoksukuvatkin, että saatte parempaa osviittaa meiän menosta ja meiningistä :D Ja sanottakoon vielä se, että nää kuvat ovat meillä ihan perusarkea; näissä puuhissa Rymppä ja Coco ovat pihalla vähän väliä, jos vaan keli sen sallii, ja tätä leikkiä säestää tietenkin hirveä ärinä ja murina ja haukunta :) Eilen oli siitä hyvä päivä, ettei ollut liian lämmintä ja siispä Rymykin jaksoi hakea Coco tanssiin tuon tuosta! 

BTW. Oikeasti oli tosi aurinkoista, muokkasin vähän kuvien värimaailmaa, ettei ihan häikäise...


Rallin jälkeen levättiin hetki ja sitten aloitettiin koko touhu alusta x 10, kuinkas muutenkaan?

2 kommenttia :

  1. Heeeei, jeee, ihan mahtavia kuvia! :) Ja ihanaa miten PALJON niitä on, tykkään. :D Samoja ongelmia mulla, tälläkin hetkellä mulla on jotain 70 julkaistavaa kuvaa odottamassa muokkausta, en tosiaan voi tunkea niitä samaan postaukseen...

    Mutta jee!

    Ja oho, Coco lähtee noin pian jo :O Apua, miten mahtaa Rymy suhtautua?

    VastaaPoista
  2. Haa, ihan sinua ajatellen kuule postasin noin monta :DDD Mä mietin hetken, et pitäiskö mun laittaa ekat kymmenen kuvaa tänne ja sit loput faceen omaan kansioonsa, mut en mää sit jaksanu alkaa leikkimään yhtään sen enempää... iski vielä lisäksi joku allerginen nuhta tai kesäflunssa tossa eilen, joka vei mehut. Tänään oonkin sitten vaan enimmäkseen istunu tässä koneen äärellä ja yrittäny chillata, jos vaikka menis sillä tavoin nopsaan ohi - nyt ois periaatteessa ollutkin aikaa moiseen hommaan mutta nääh, enää viitsi alkaa säätämään.

    Ja nii-i, mieti, niin lähtee! Mä pohdin ihan samaa... nyt on ensinnäkin melko huoletta voinut jättää nää kaks kahdestaan, kun Rymy ei ole tehnyt mitään tuhmuuksia meidän poissaolessa! Saas nähdä kuin sitten käy... ja toisaalta mua kiinnostaa muutenkin kovasti sen reaktio, koska jos tuntuu selkeästi siltä, että Rymyn on todella paljon parempi olla kaverin kanssa, niin voi olla, että sellainen yritetään etsiä jo tän mun yksinhuoltajakauden aikana...

    VastaaPoista