lauantai 26. tammikuuta 2013

ONKO SINULLA AIKAA KOIRALLESI?

"Today I have a hundred and one things to do.  As well as filming for the various shows I have, I run a business that takes up a lot of my time.  I am also a mother, and when I am not on the road, my daughter and her needs take precedence over everything else.   Yes, there is a team that works with me, but like a lot of people, my workload is still vast and it’s hard to find the time to get everything done.  I’m not complaining, but I think that sometimes my dogs might.
I have never been comfortable with having dogs that just fit into my day.  I fully admit that there are some times when I don’t want to take them for a walk or play with them – there are so many other things I need to get done and it would be a lot easier if I had those extra hours each day to do them.  However, I just don’t feel right until my dogs have had daily exercise and all their needs have been attended to.  I personally cannot concentrate until I know they are fulfilled, which means  I make sure a certain portion of the day is set aside just for them.  I am responsible for making my dogs’ lives the best they can be and I encourage all my clients to try and do the same with theirs – making time for the animals in your life is essential for their physical and mental health."
source: Victoria Stilwell's blog post;
Do You Have Time For Your Dogs?
On varsin huojentavaa tietää, että jopa yksi maailman suosituimmista kouluttajista kärsii välillä huonoista päivistä ja hetkistä - niistä, jolloin ei vain jaksaisi tai ehtisi, kun on niin paljon kaikkea muuta, vaikka koira tärkeysjärjestyksessään onkin mulle aikalailla ykkönen. 

Boldasin  tuon yhden kohdan, koska samaistun siihen niin hyvin: minäkään en aina jaksa, mutta silloin kun en jaksa, en pysty keskittymään mihinkään muuhun täysillä koska poden niin hirveää syyllisyyttä jostain, mitä minun olisi pitänyt jaksaa tehdä. Minäkään en aina pääse, tai jaksa, lähteä parille lenkille päivän aikana, mutta korvaan, tai mieheke korvaa, tämän melkein aina yhdellä pitkällä lenkillä. Tästä olen välillä potenut myös syyllisyyttä, mutta hitsi, jos sen voi tehdä Victoriakin, ei se voi olla niin huono juttu, eihän?

Toiseksi, pienillä asioilla tosiaan saa paljon aikaan. Loppujen lopuksi sen aktivointipallon tai lelun valmiiksi laittaminen ei vie niin kamalasti aikaa itseltä, mutta koira saattaa jaksaa sen kanssa telmiä pitkiäkin pätkiä. 

Eli tiivistettynä, mä yritän ja teen parhaani, ja se on aika paljon enemmän, mitä moni muu koiranomistaja tässä maailmassa tekee, niin surullista kuin se onkin.  

3 kommenttia :